Hoe belangrijk is de SEO titel van een artikel?

SEO titels

Een SEO titel is een heel belangrijk onderdeel van SEO. De SEO titel moet rijk zijn aan trefwoorden en beschrijvend zijn om mensen te helpen uw artikel te vinden in zoekmachines. Het is ook belangrijk dat de SEO titel overtuigend is, zodat lezers daadwerkelijk op de link zullen klikken als ze het artikel vinden in een zoekmachine resultaten pagina (SERP).

In deze blogpost bespreken we hoe je goede SEO-titels voor al je artikelen kunt bedenken die hun ranking op SERP’s zullen verbeteren en meer verkeer voor je site zullen genereren.

Hou het kort

Een korte SEO titel is een goede SEO techniek. Het is het beste om uw SEO-titel onder de 60 tekens te houden. Google heeft de neiging om alles wat over de limiet gaat af te kappen, wat het verkeer voor je site kan verminderen en een negatieve invloed kan hebben op de SEO rankings.

SEO-titels zijn ook belangrijk op social media-sites. Je wilt dat mensen die jouw artikel in een SERP vinden, geïntrigeerd genoeg zijn door de titel ervan, zodat ze doorklikken om het op hun nieuwsfeed of tijdlijn te lezen.

Je wilt ook dat ze genoeg geïnteresseerd zijn zodat ze het zullen delen met andere gebruikers als ze het leuk vinden wat ze lezen over het onderwerp. Plus, het gebruik van trefwoorden / trefwoordzinnen in titels helpen SEO scores nog meer te verhogen. Dus probeer geen essentiële woorden weg te laten uit SEO titels.

Gebruik trefwoorden die relevant zijn voor de inhoud van het blogbericht

Relevante woorden zijn essentieel voor SEO titels. Je wilt ervoor zorgen dat zoekwoorden / sleutelzinnen in de SEO titel gebruikt, maar het is het beste als het woorden en zinnen zijn die relevant zijn voor de inhoud van het artikel.

Zoek indien nodig naar synoniemen of gerelateerde woordvariaties op sites als synoniemen.net. Door woorden te gebruiken die direct betrekking hebben op het onderwerp van de blog post (niet zomaar willekeurige), ben je in staat om extra “SEO krediet” te krijgen wanneer mensen doorklikken van zoekresultaten pagina’s omdat meer van je pagina zal overeenkomen met hun zoektermen.

 

SEO meer bezoekers

Voeg nummers of symbolen toe voor SEO doeleinden

Het helpt ook als SEO-titels getallen bevatten. Enkele goede voorbeelden zijn “Hoe krijg ik gratis 100 gerichte bezoekers per dag” of “Top 5 manieren om uw online verkoop te stimuleren”. Getallen helpen om een gevoel van urgentie en moedigen mensen aan om door te klikken.

SEO titels mogen echter niet te veel getallen bevatten omdat Google dat als spam zou kunnen zien. Eén nummer aan het eind van een SEO titel is meestal prima; twee of meer kan te ver gaan, dus u wilt dat vermijden indien mogelijk.

Symbolen zijn ook verstandig om te gebruiken in SEO titels. SEO-titels met symbolen hebben bijvoorbeeld meer kans om op te duiken in Google-zoekopdrachten. De beste SEO titels bevatten zowel getallen als de juiste hoeveelheid symbolen die urgentie communiceren zonder te overdrijven.

De SEO titel is erg belangrijk omdat het is wat mensen als eerste zien wanneer ze naar iets zoeken op Google of andere zoekmachines. Als uw SEO titel niet in hun top vijf resultaten past dan heeft u een kleine kans om door iemand gezien te worden. Dat maakt het hebben van een SEO-geoptimaliseerd artikel zo belangrijk voor succes online.

Neem trefwoorden op in de titel

Trefwoorden zijn SEO technisch van heel groot belang. Zij zijn de motor achter SEO rankings.

Trefwoorden in titels kunnen helpen bij SEO ranking, maar ze moeten niet worden misbruikt. Bijvoorbeeld, als je veel SEO artikelen ziet die het woord “SEO” meerdere keren bevatten dan is het waarschijnlijk dat Google dit ziet als spam of inhoud van lage kwaliteit. Google kan dit zien als een manier om de zoekresultaten te bespelen. Dit soort gedrag zal resulteren in sancties van Google, dus zorg ervoor om het te vermijden ten koste van alles.

De SEO titel zelf is wel belangrijk, want het is hoe mensen je artikel vinden als ze zoeken op sites als Google of Bing – wat ze extreem belangrijk maakt voor online succes. Zonder een geoptimaliseerde SEO titel, minder kans op een rankende pagina.

Probeer het gebruik van “en” en “of” in de titel te vermijden, omdat dit verwarrend is voor lezers die op zoek zijn naar specifieke informatie

Opvulwoorden maken een titel onnodig lang. SEO titels moeten zo kort en bondig mogelijk zijn. SEO artikelen die te lang zijn zullen niet goed scoren op zoekmachines, dus het is het beste om het gebruik van opvullers zoals “en” of “of” te vermijden.

Lange SEO titels kunnen ook verwarrend zijn voor lezers die op zoek zijn naar specifieke informatie. Ze kunnen op het verkeerde artikel klikken als ze niet voorzichtig genoeg zijn met het lezen van SEO titel zoekwoorden, wat slecht nieuws is voor jou, omdat dan de SEO optimalisatie verloren gaat.

Gebruik woorden als “beste”, “slechtste”, of andere superlatieven

Dit zijn overtuigende woorden die mensen ertoe laten besluiten om op je website te klikken. Hogere clickratio (CTR), betekent meer waardering van Google. Meer waardering = hogere posities.

Tools voor SEO titels

SEO titels gemakkelijk invoeren op je website kan gemakkelijk. We kennen twee tools: Yoast SEO en Rank Math. Beide SEO tools helpen u om SEO titels te optimaliseren zonder dal teveel moeite.

Ze geven aan hoe lang de titels maximaal mogen zijn om niet afgekapt te worden in Google.

 

Conclusie:

Zoekmachineoptimalisatie is een groot onderdeel van de digitale marketingstrategie van elk bedrijf. Een manier om je positie in zoekmachines zoals Google en Bing te verhogen is door de juiste titel voor elke blog post te hebben. SEO-titels moeten beknopt, nauwkeurig en informatief zijn om te helpen meer bezoekers aan te trekken die je site misschien niet hebben gevonden zonder dat specifieke trefwoordzin of categorie geselecteerd als hun zoekterm.

Ga aan de slag met deze tips over hoe u een effectieve titel voor een blogbericht kunt schrijven, dan kunnen we samen een plan opstellen om ervoor te zorgen dat het gezien wordt!

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *