6 Tips om resultaten te behalen met Google Ads

Google Ads

Google Ads zijn een geweldige manier om resultaten voor je bedrijf te krijgen wanneer je klanten probeert te vinden. Google Ads is Google’s advertentieprogramma dat bedrijven zoals dat van jou helpt om gevonden te worden door potentiële klanten die zoeken op Google Search en Maps.

Met Google Ads betaalt u alleen voor de advertenties die klikken of telefoongesprekken genereren – het maakt niet uit of deze klikken of telefoongesprekken resulteren in conversies.

In deze blogpost delen we 5 tips om u te helpen aan de slag te gaan met Google Ads en vandaag nog resultaten te boeken.

5 tips om resultaten te behalen met Google AdWords

1. Zorg dat u uw zoekwoorden goed gebruikt

In Google Ads, een trefwoord is de een of meer woorden die beschrijven wat u adverteert. Google gebruikt trefwoorden om te bepalen welke advertenties moeten worden weergegeven voor uw advertentiegroep en ook in de pagina’s met zoekresultaten wanneer iemand zoekt op Google.

Wanneer mensen zoeken met Google, zullen ze relevante advertenties zien van andere adverteerders op basis van hun zoekopdracht, beginnend met een veilingprijs ingesteld door de adverteerder. Bijvoorbeeld als “koffie” een van uw zoekwoorden is, dan zou Google koffie-gerelateerde advertenties en recepten met betrekking tot dit onderwerp tonen wanneer iemand zoekt naar “koffie”.

 

Google Adwords

2. Gebruik de Google Ads Editor voor betere controle over advertenties

Gebruik Google Ads Editor om meer controle te krijgen over uw Google Ads. Met Google Ads Editor kunt u meerdere campagnes, advertentiegroepen, advertenties of zoekwoorden tegelijk maken en bewerken in plaats van ze één voor één te doen op AdWords. Dit geeft u de mogelijkheid om snel verschillende ideeën voor uw campagne te testen zonder telkens een uur te moeten wachten.

Tip: Gebruik Google’s trefwoordentool om nieuwe woorden te onderzoeken die relevant kunnen zijn voor uw bedrijf en voeg deze ook toe.

Google’s Keyword Tool is gratis en beschikbaar in alle landen waar Google advertentieprogramma’s heeft (behalve Japan). Het laat zien hoe vaak mensen zoeken met bepaalde zinnen zoals “koffie”, zodat u weet welke het meest populair zijn.

3. Adverteer bij mensen in een bepaalde locatie met geotargeting

Geotargeting is Google’s manier om uw advertenties te tonen aan mensen die zich in de buurt of in het gebied bevinden waar uw bedrijf kan worden gevonden. Als je een koffieshop hebt, wil je die misschien adverteren op Google. Om het te adverteren, moet u uw advertenties op Google. Je kunt ze alleen laten zien als mensen zoeken in de buurt van je winkel.

Google biedt stad-specifieke targeting. Dus als u buiten een stad woont, zullen mensen die vanuit die stad zoeken uw resultaten niet te zien krijgen.

4. Kies de beste dag en tijd om te adverteren op basis van wanneer kijkers het meest waarschijnlijk online zijn

Google Ads heeft de mogelijkheid om mensen te targeten op dag en tijd. Dit betekent dat u kunt zeggen wanneer uw advertentie zal verschijnen voor mensen online. Dit is effectief voor bedrijven zoals bakkerijen die gebak verkopen. Zij willen advertenties tonen wanneer mensen ze kopen – ’s morgens of tijdens de lunch.

5. Controleer de prestaties van uw advertenties op een regelmatige basis

Dit is een van de belangrijkste Google Ads tips. Google heeft een functie die u kunt gebruiken om verschillende advertenties te testen. U zult weten welke het beste is voor uw bedrijf.

Het is ook slim om bij te houden hoeveel geld u uitgeeft aan Google Ads, dus zorg ervoor dat uw Google Ads account conversie tracking heeft ingeschakeld. U kunt zien hoeveel mensen uw advertentie hebben gezien en geliked. U kunt ook zien of ze geconverteerd of niet. Als je weet wat het beste werkt, dan heb je een beter idee van wat te doen voor toekomstige advertenties.

In Google Analytics is alle data overzichtelijk te bekijken.

6. Zorg ervoor dat u zich richt op het juiste publiek voor uw campagne

Zorg dat u precies weet wie uw doelgroep is. Google zal advertenties tonen wanneer iemand heeft gezocht naar iets dat gerelateerd is aan wat u aanbiedt, maar niet als ze niet voldoen aan de criteria.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *