Facebook ads: 5 redenen om te adverteren via Facebook. Facebook ads helpen bedrijven online groeien. Er zijn veel voordelen van het adverteren met Facebook, waaronder grote kans op conversie en lagere kosten per click dan Google Adwords. In dit blog geven we je vijf redenen hoe Facebook Ads bijdragen aan hogere conversies én eenvoudig inzetbaar zijn voor de ondernemer.
Facebook advertenties zijn kosteneffectief
Nu we het toch over Facebook ads hebben, willen we je graag wat meer duidelijkheid en inzicht geven. Eén van de grootste voordelen met adverteren via Facebook is dat ze kosteneffectief zijn én relatief eenvoudig in te zetten zijn voor ondernemers.
In dit blog gaan we dieper in op hoe Facebook Ads werkt, waarom ze zo goedkoop en effectief zijn én welke andere voordelen er aan verbonden zijn.
Voor een bezoeker via Facebook ads betaal je in de regel genomen lagere kosten per klik dan via Google Ads. Dit is in de eerste plaats te danken aan het feit dat Facebook Ads zich primair richten op mensen die geïnteresseerd zijn in wat je doet, terwijl daarvoor bij Google Adwords juist gekozen wordt om zo veel mogelijk bezoekers naar jouw website toe te lokken.
Ondernemers ervaren hierdoor minder frustraties over hun ROI en besparen er tussen de 50% tot 95%.
Facebook-advertenties richten zich op uw ideale doelgroep
Doelgroepen zijn gemakkelijk te segmenteren op Facebook. Om een specifieke advertentie te maken gericht op een groep mensen, zoals 25 tot 54 jarige vrouwen of bezoekers van een bepaalde website met interesse in mode, kunt u zeer effectieve campagnes gebruiken.
Deze voordelige manier van adverteren via Facebook maakt het mogelijk om een groot publiek te bereiken. Niet iedereen heeft geld, tijd of zin om te adverteren op Google. Facebook is goedkoper en biedt u de mogelijkheid om eenvoudig met doelgroepen in contact te komen voor nog meer resultaat.
Deze redenering kan worden herleid tot één punt: Facebook-advertenties richten zich op uw ideale doelgroep, terwijl dat bij Google Ads juist andersom is.
Facebook advertenties kunnen worden gebruikt voor elk budget
Vanaf € 1 per dag kun je adverteren op Facebook. Een Facebook advertentie is eenvoudig naar de doelgroep te richten en kan worden aangepast.
Het maakt niet uit of je klein, medium-groot of groot bent: met Facebook hebben we altijd wel iets in huis dat past bij jouw budget!
Je hebt volledige controle over wat je wilt adverteren op Facebook
Je kunt gewoon adverteren met producten die geen speciale aandacht nodig hebben. Zoals je een advertentie kunt plaatsen om je beroemde koekjes te promoten.
Of juist om ervoor te zorgen dat alleen degene die wel interesse in het product vertonen er ook meer informatie over vindt dan wanneer ze bijvoorbeeld op Google zoeken.
Hoe meer mensen je pagina leuk vinden, hoe groter de kans op succes met een campagne
Dit heeft te maken dat wanneer nieuwe mensen je advertentie zien, ook zien dat je vrienden het leuk vinden. Facebook is daarom ook een zeer goede manier om je sociale netwerk te vergroten.
De Facebook advertentie kan voor ieder bedrijf wel wat betekenen. Wil jij het grootste deel van je doelgroep bereiken? Dan kun je gaan adverteren in de Facebook feed of op specifieke pagina’s via Sponsored posts, die alleen bereikbaar zijn voor mensen die geïntereseerd lijken in dat onderwerp.
Je krijgt gratis analytics om bij te houden hoe goed je advertentie het doet en daarin wijzigingen aan te brengen
Statistieken maken of breken je campagne. Facebook biedt je gratis analyse-tools om te zien hoe goed het gaat met jouw advertentie. Zodra je de algoritmes begrijpt, kun je daarop inspelen en aanpassingen doorvoeren in eerdere campagnes.
Conclusie:
Facebook advertenties zijn een van de meest effectieve manieren om online te adverteren. Als je een bedrijfseigenaar bent die klanten wil bereiken met een laag budget, is dit een uitstekende manier om dit te doen.
Wanneer het goed gedaan, kan het gemakkelijk en betaalbaar te zijn! Wij hopen dat dit artikel heeft u enig inzicht in waarom Facebook reclame is goed voor kleine bedrijven zoals de jouwe, en ook hoe ze werken in het algemeen. Nu willen we horen van JOU – heb je een van deze strategieën geprobeerd? Laat ons weten wat je denkt door contact op te nemen met ons team.
Facebook ads zijn in tegenstelling tot WordPress SEO gemakkelijk op te zetten en te schalen. Om direct omzet te draaien is het raadzaam te adverteren. Bij voorkeur Facebook of Google ads.
SEA en vooral Google Ads taken is toch wel een specialiteit. Vraag het Froukje.